pühapäev, 22. märts 2009

Neegripoisist ja lasteaiast

Leidsin kapi tagaküljelt hambapastajuti. Poeg oli selle sinna tõmmanud. Tütar tuli ütlema. Ohkasin ja puhastasin ära. Jube tüütu on neid poisi toimetuste tagajärgi kokku korjata, minu jaoks, kes ma parema meelega üldse ei koristaks.
Siis sain aru, kui tänulik ma olen sellele, kes kunagi hallil ajal lasteaia leiutas. Poisil on tubli aasta juba kodus igav. Siis ta leiutab ja mõtleb asju välja ja viib neid ellu, jumal paraku. Mina tahaks omi asju ajada ega viitsi tema järele väga korralikult valvata. Rääkimata sellest, et ma kogu aeg talle uusi vaimustavaid arendavaid tegevusi jaksaks ette panna.
Nüüd, mil ta käib lasteaias, on neid pahandusi ikka hea jupi vähem. Kui harvem saab, siis on kodus ka tore olla ja isegi tavaline mäng köidab tükiks ajaks. Kuigi ikka saab telefon plastiliiniga seina külge kinnitatud ja uksepiit uut värvi, on tal sedasorti tegevuse jaoks lihtsalt vähem aega. (Jah, ma ei taha teda sedasorti katsetuste eest karistada, ma arvan, et toimekaid mehi on maailmale vaja ja kust ta muidu õpib, mis on õige ja asjakohane. Nii ma lihtsalt ütlen, et see mulle ei meeldi. Vahel ütlen vihaselt ka, et ma tahaks puhata ja mängida, mitte kogu aeg koristada. Aga üldiselt väga vahet pole, kas ja kuidas ma ütlen, talle see on ikka üsna hane selga vesi.)
Jah, kuidas ma ka ei imetleks koduõppeperesid, minule tundub see ületamatu kõrgus ja saavutamatu kaugus olevat. Õnneks keegi tark inimene mõtles välja, et lapsed saavad olla lasteaias, kus neil on omasuguste seltsis huvitav ja tore ning keegi inimene korjab nad enne pahanduste pealt ära, kui asi hulluks läheb. Ma olen siiralt tänulik.

Enne kui ma selle postituse välja jõudsin saata, märkasin kahtlast vaikust. Läksin vaatama ja leidsin lapsukese õndsalt diivani pealt. Neegrilapsukese. Meie poiss oli pruuni kingakreemi kätte saanud ja rassi vahetanud (meil on ammu ka kingakreemid kõrgele ära pandud, aga tema ronimisoskused ületavad vahel minu paigutamisalast võimekust). Ma saan aru, et ta vajab rohkem tähelepanu, aga vahel ma lihtsalt ei jaksa. Puhata ja mängida tahaks.
Tipp Ja Täpp

Kommentaare ei ole: