laupäev, 26. aprill 2008

Mõtlen. Tunnen

Esimesed paarkümmend aastat ma põhiliselt mõtlesin, üha paremini sedamööda, kuidas vanust ja oskusi lisandus. Nii oli mind õpetatud kodus ja koolis. Mõtlemine on üks info töötlemise protsess. Võtan mingid lähteandmed, võibla üritan kontrollida nende tõeväärtust, siis liidan ja lahutan, korrutan ja jagan. Eriti heal päeval logaritmin ja siis panen selle maatriksisse. Tulemuse loen vasakult paremale või alt üles või diagonaalis, kuidas just tuju on. See ongi mõtlemise tulemus ja selle kuulutan õigeks. Selle päeva mõte on sündinud. Teisel päeval jälle teisiti.
Kodust lahkudes ja keskkoolist ellu astudes hakkasin märkama, et on ka teisi enesetunnetuse viise. Mul on alati kaasas minu keha. Vähemalt peaks olema. Juhtub seda ka, et lendan oma mõtetega kaugele minema. Siis lähen jälle keha juurde tagasi ja vaatan, mida ta tunneb. Algul märkan õrna tundevirvendust. Seda lähemalt vaadates-tajudes tundevirve justkui kasvaks ja omandaks üha uusi värve, varjundeid ja pooltoone. Tundesse võib ülepeakaela sisse sumatada, selles ujuda ja kui hoolsust minetada, siis sinna natukeseks uppudagi. Aga kehatunne annab otsese vastuse. Nii varjundirikka, kui just parasjagu on jaksu hoomata.
Tundmist eelistan mõtlemisele. Sest see minu kehaga seotud tunne on rohkem minu oma. Aga kelle omad on minu mõtted? Lendavad siin ringi igasugused...
Tipp Ja Täpp
Samal teemal: Sisehääl ja nõuandjad

2 kommentaari:

Kaamos ütles ...

Mõtled oma tunnetest ja tunned oma mõtteid...nagu patsi punuks. Kaks salku on vähim, millest patsi üldse tehe saab, no kuidas siin üht teisele eelistada? Ei ole need lahtised lokid ühti nii praktilised, ehkki vahel on ju vaja AINULT tunda ja vahel LIHTSALT mõelda.

Laps Eestis ütles ...

Tõepoolest hea mõte! Ja tore võrdlus. Lapsena proovisin kõik patsipunumise viisid järele. Nelja salguga ei saa üldse miskit patsi (üks salk jääb välja), viie ja seitsmega pole minu meelest nii ilus kui kolme salguga.
Mis siis selleks kolmandaks võiks olla? Teotahe!
Mõtted-tunded-tahe üheskoos ja kõik ikka ühesuuruste salkudena. Nii saab hea.
Hea äratundmine, aitäh Sulle!