teisipäev, 1. aprill 2008

Loengusari waldorfpedagoogikast

Reedel, 4. aprillil kell 18.00 jätkub sari "Laps ja kasvukeskkond" teise loenguga teemal "Kooliküpsus. Lapse kasvukeskkond - tervis ja toit" lektoriks dr. Anne Silbaum ja seejärel on võimalus osaleda akvarellimaali töötoas.

Kohtumispaik: Keila Kultuurikeskus, Keskväljak 12, Keila.

Lisainfo: Haridus- ja Kultuuriselts Läte
Tel. 51 93 66 73
waldorf.keila@gmail.com

Esimene loeng oli teemal "Keskkonna nähtavad ja nähtamatud mõjud". Külli Volmer rääkis sellest, kuidas waldorfpedagoogikas inimest mõistetakse ja millised on järeldused õpetuseks. Inimesel on waldorfpedagoogika järgi neli osa: füüsiline keha, elujõud, hing (mille osad on tunded, mõtted ja tahe) ning Mina.
Kuivõrd esimestel aastatel on lapse elujõud ametis keha organite ehitamisega, pole otstarbekas liigselt koormata tema aju, pakkudes intellektuaalseid ülesandeid. Seitsmeaastaselt on laps kooliküps ja siis on selleks paras aeg. Samas on lapse hing veel sündimata (see sünnib 14. eluaasta paiku) ja laps mõistab maailma läbi oma kogemuste, keerulised abstraktsioonid jäävad kaugeks ja tabamatuks. Seepärast õpetatakse 7-14aastaseid lapsi waldorfkoolides läbi lugude ja tegemise. Mida noorem laps, seda rohkem oleks vaja õppimises kaasata keha ja tahet, liikumist.
Inimese Mina sünnib 21. eluaasta paiku ja pärast seda peaks inimene olema küps moraalseteks valikuteks ja enesekasvatuseks, eeldusel, et varasem kasvukeskkond on seda toetanud.
Tavapedagoogika lähtekohad on valdavalt materialistlikud, eitatakse Mina olemasolu, mistõttu peetakse vajalikuks last kasvamise ja arengu juures survestada ja kontrollida. Waldorfpedagoogika usaldab lapse loomulikku arengut ja püüab luua selleks häid tingimusi, pöörates suurt tähelepanu kasvukeskkonna harmoonilisusele ning teades, et suur osa maailmast on nähtamatu. Meie tunded ja mõtted nt on ka nähtamatud, kuid neil on lapse arengule suur mõju.
(Tipp Ja Täpp)

Loodav Keila waldorfkool pakub loengusarja raames veel kolme loengut. Sissepääs tasuta.

Neljapäev, 10. aprill
kell 18-20 loeng „Lapse ja lapsevanema suhted", lektor prof. Ülo Vooglaid
kell 20-21 kunstilis-praktiline töötuba: „Musitseerimine väikekanneldel", juhendab Helle Suurlaht

Reede, 18. aprill
kell 18-20 loeng „Temperamendid", lektor Simone Rödel
kell 20-21 kunstilis-praktiline töötuba: „Helid meie ümber ja sees", juhendab Tiina Tinn

Reede, 25. aprill
kell 18-20 loeng „Kas on mõtet investeerida oma noorusaastaid waldorfkooli ja mis saab edasi?", vilistlased Johannese Koolist Rosmal
kell 20-21 kunstilis-praktiline tegevus: „Eurütmia – liikumise kunst", juhendab Katrin Vaik

Lisainfo:
Haridus- ja Kultuuriselts Läte
51 93 66 73

Kommentaare ei ole: