Pojaga on palju raskem. Temast sai tõsisem lugemishuviline
alles tänu Harry Potterile ja kuniks seitse tellist läbi sai, oli meil üsna
rahulik ja tore elu (arvuti pommimine on sama tülikas kui selle liigkasutusest
tekkivad kõrvalnähud). Üht-teist lugemist olen pojale veel leidnud, aga ta ise
väga ei otsi ja eks suurem osa lastekirjandust olegi vanast ajast ja kannab selle
piiratust või siis uuemast ajast ja kannab praeguse aja piiratust (ma ei teagi,
kumba eelistada, nõukaaegset dogmaatilisust või praeguseaegse kirjanduse
kurjust; ühed kitsad mõlemad).
Ja ega kogu aeg ei taha ju lugeda, võiks olla veel mingeid omaette
tegemise tegevusi. Mis see võiks küll olla? Pojal on tehnika- ja meisterdamise
huvi, aga mul ei ole kohe üldse ja see on nähtud, et laps vajab oma tegevustes täiskasvanu
tuge. Tütrel olen saanud eksiläinud koemustreid parandada ja köögis järje kätte
anda ning sellega algaja olukorrad päästa, pojaga on raskem. Kudumine ega köögitoimetused teda enam ei köida, võibla seepärast, et meie peres on see naiste rida. Liiga lihtne
mõistatus ka kauaks huvi ei paku ja kui see mõistatus on pisut raskem kui inimene ise
suudab lahendada, siis jääb ka tegelemine soiku. Isa tegeleb pojaga küll ja
pigem palju, aga eks tal ole ka muid tegemisi (mina siiamaale imestan, kuidas
on üldse võimalik, et vanematel on laste jaoks alati aega – meil ei ole või
vahel napib ehk huvi ja vahel teevad lapsed ka etteheiteid, et me neile
piisavalt seda või teist ei jaga, kuigi meie laste mõlemad vanemad üldiselt
tegelevad lastega hea meelega ja pigem palju ja keskendunult ja no me oleme ju
jube targad ja ilusad ka).
Õnneks me elame linnas ja poistel on olemas nt puutööringid loodetavasti inspireerivate ja toetavate juhendajatega. Kahjuks on meie poeg olnud uutes oludes aeglane kohaneja ega ole vaatamata ühendatud vanemlikele pingutustele sinna jõudnud. Mingeid kooliväliseid tegevusi tal ikka on ja vahel saab sõpradega kokku (mina luban alati ja toetan suhtlemist) ja kassid, aga ikkagi jääb jagu tühja aega, millega midagi mõistlikku peale ei oska hakata. Igavus võtab aga ikka ja jälle arvutinuiamise kuju, kuigi maailmas on ju ometi nii palju muud põnevat. Ja veel rohkem on loomata maailmasid, mis kõik ootavad, et üks inimene otsast pihta hakkaks.
Õnneks me elame linnas ja poistel on olemas nt puutööringid loodetavasti inspireerivate ja toetavate juhendajatega. Kahjuks on meie poeg olnud uutes oludes aeglane kohaneja ega ole vaatamata ühendatud vanemlikele pingutustele sinna jõudnud. Mingeid kooliväliseid tegevusi tal ikka on ja vahel saab sõpradega kokku (mina luban alati ja toetan suhtlemist) ja kassid, aga ikkagi jääb jagu tühja aega, millega midagi mõistlikku peale ei oska hakata. Igavus võtab aga ikka ja jälle arvutinuiamise kuju, kuigi maailmas on ju ometi nii palju muud põnevat. Ja veel rohkem on loomata maailmasid, mis kõik ootavad, et üks inimene otsast pihta hakkaks.
Praegu mulle meenusid tangramid. Järgmine kord katsun
nendega ta tähelepanu võita/köita. On veel legod, lauamängud. Meil on palju
asju, aga seni pole sellele olukorrale head lahendust: mille arvutivälisega
poeg võiks täita oma aega?
Arvuti teemadel rohkem arvuti teemasildi all.
TJT
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar