neljapäev, 5. detsember 2013

Püha mõistekaart



Me viiendas klassis käiva tütre kodutööks oli koostada mõistekaart jõulude kohta. Mõistekaart on selline asi, kus mullide sees on tähtsad mõisted ja noolekesed liiguvad ühe mulli juurest teise juurde, näidates mõistete omavahelisi seoseid. Töö eesmärgiks on õpetada õpilast mõisteid eristama ja analüüsima. Väga vasaku ajupoolkera tegevus. Ma saan natuke õpetajast aru. Tal oli vaja mõistekaarti õpetada ja ta valis kõigile tuttava ja loodetavasti armsa teema, kuigi oleks võinud valida ka  murru teema ja siis matemaatiliste mõistetega opereerida. Aga mulle ei sobi selline suhtumine pühadesse. See lihtsalt hävitab kogu pühaduse.

Seepärast ma tegin selle kodutöö ise ära. Tütar palus, et ma ta hommikul vara üles ajaks, et ta saaks hakata seda koolitööd tegema. Ma lasin tal lõpuni magada, siis joonistasin talle selle kümne minutiga ette ja ta pärast teeb selle koolis puhtalt ümber. Et ta ei mõtleks liiga palju jõulupühade traditsioonilistele koostisosadele nagu toit või üritused, vaid saaks seda avatud südamega vastu võtta. Kogeda. Nautida. Üleneda.

Ma poleks arvanud, et ma hakkan oma  laste eest kodutöid ära tegema, aga see pole mitte esimene kord, kui nii juhtub. Ma lihtsalt ei respekti selliseid kodutöid ja ei soovi, et minu  laps neid teeks.

TJT

Kommentaare ei ole: