pühapäev, 29. detsember 2013

Piparkoogimaania


Mitu aastat juba tehakse piparkoogimaania näitust – kõik taiesed on tehtud piparkoogitaignast. Selleaastane näitus on minu meelest eriti võimas: kunstnikud on inspiratsiooni saanud nii kuulsatest ehitistest nagu Pisa torn, kuulsatest maalidest nagu Mona Lisa kui etno- ja sakraalkunsti teostest. Selle väga rikkaliku näituse põhjal saaks peagu et kunstiajaloo lühikursuse kokku panna. 

Mind võlus nt vaas päevalilledega: piparkoogist moodustised, mis olid oma kõverduvate vartega väga nagu päris, täiesti uskumatu teostuse kvaliteet – loodetavasti peab ka lõpuni vastu. Esindatud oli ka tänapäevane arhitektuur, nt Tallinna kunstihoone ja popkunst. Tütrele meeldis Campbelli tomatisupi purk. Sõjakunsti austajatele on piparkoogist tank. Vaatamist väga igasugusele maitsele ja kokkuvõttes hästi terviklik ja inspireeriv näitus.



Ja see meeldis mulle ka, et lastele ja pensionäridele on sissepääs tasuta (täiskasvanutelt küsitav 1,5 eurot läheb igati asja ette). Loodetavasti jõuab see nii paljude laste ja vanavanemateni ja elab edasi loendamatutes kodustes piparkoogitaiestes. Piparkoogimaania peaks olema avatud 8. jaanuarini. Aitäh korraldajatele ja kõigile kunstnikele!

(Tahtsin lisada, et kunstinäitused võiksidki lastele tasuta olla, aga siis mõtlesin, et pole vist vaja, paljukest ongi tänapäeval neid kunstinäitusi, mida ma lastele soovitavaks pean, pimesi ma ei julgeks lastega eriti kuhugi minna. Täiskasvanutele suunatud kunst võib olla madal, ropp ja rõve, kui kunstnikud valivad sellist osa elust väljendada, täiskasvanu valib ise, mida tal vaja. Laste võimalused on piiratumad ja neid ei peaks sellistesse kohtadesse üldse viima. Ma olen jätkuvalt seda meelt, et laste maailm tuleks hoida ilus ja õilis, sest sellist maailma hakkavad need inimesed taaslooma. Piparkoogimaania maailm on läbini ilus ja põnev, sobib lastele. Soovitan.)

TJT

Kommentaare ei ole: