reede, 25. oktoober 2013

Koolivaheaeg kinos 2



Teisel päeval läksime mõlema lapsega eesti multikaid vaatama ja saime jälle tõelise kinoelamuse. Kaks toredat nukufilmi ja üks joonisfilm. Eriti need nukufilmid meeldisid, „Limonaadilugu” ja „Liivamees” on just sellised fantaasialood, mida mina tahan oma lastele näidata – rahulikud, ilusad, pakuvad ka täiskasvanule üllatusi ja kujutlusvõimele ruumi. Natuke kurba või tõsist, aga põhiliselt ikka helged ja loovad. „Liivamehe” helitaust on ka oma lihtsuses ääretult võluv. See oli meie lemmikmultikas. Mulle nad meeldisid rohkem kui „Lotted”, kuigi „Lotted” on ka toredad, lihtsalt minu eelistus on sügavam vaimsus ja rahulikum tasakaalustatum karakter. Joonisfilmil polnud ka viga, urbanistliku stiili (pole minu eelistus) kohta tubli tulemus. Fantaasia lendab ja ka üsna positiivne sisu (tavalise välismaa animega võrreldes väga vähe vägivalda). Kui tore, kui kõik Eesti lapsed neid näeksid ja kõigi teiste maade lapsed ka, universaalsed lood. Kasvõi palju kordi. Armsad õpetajad! Viige oma algklassilapsed ja suuremad lasteaialapsed kinno! „Multivant” on seda väärt.

Pärast läksime Loodusmuuseumi trilobiite vaatama. Minu jaoks suur elamus. Mulle meeldib, et lapsed saavad muuseumis telekast vaadata, kuidas nutitelefoni ja mikroskoobiga poiss trilobiitide kohta kõiksugu asju uurib ja avastab. Ja teises ruumis loodusfoto võistluse võidutööd läbi aegade. Ilus näitus. Fotonäituse saalis tehti nukuetenduse proove, seekord rändab Austraaliast pärit päkapikk trilobiitide riigis. Paistab, et tuleb parem lugu kui mullune lastelavastus kristallide teemal (aga mis mu mulluseid kommentaare puudutab, siis on ikka arenguruumi jätkuvalt). Esietendus on laupäeval, 26. oktoobril.

TJT

Kommentaare ei ole: