laupäev, 8. märts 2008

Piiridele püüdes

Naistepäeva puhul ma kirjutan täna meestest. Mulle tundub, et mida vingem mees, seda suurem on tema soov ennast teostada. Või on see soov otsida ja tunnetada oma piire? Ja see soov võtab sageli ebatervislikke avaldusi, just meeste puhul. Millegipärast ma arvan, et naised oskavad end paremini hoida. Mehed vahel kohe üldse mitte. Ja vahel mulle tundub, et mida suurema eneseteostusvõimega mees, seda hooletumalt ta endaga ümber käib. Kindlasti ei käi see kõigi kohta, aga Eestis on kahetsusväärselt palju neid mehi, kes ei tee oma tervisehädadest välja. Enne kui häda nii suur, et vaja kiirabi kutsuda. Ja vahel on siis juba liiga hilja midagi ette võtta. Vahel suudab kiirabi ja meditsiin laiemalt selleks korraks abi anda, aga pärast, kui mees on jälle jalad alla saanud, läheb kõik vanaviisi edasi.
Võib-olla on naise roll ka mehe tervist hoida. Aga kui ta ei luba? Kui ta keeldub järjekindlalt kõigist nö tervislikest piirangutest? Kusagilt maalt alates ei saa ju keegi teise eest otsuseid teha, piirata kellegi vaimu vabadust? Oma elu, ise põletan, kui tahan? Samas on mehe rollis ju kusagil ka vastutus nende naiste ja laste eest - mida saab nende heaks teha üks läbipõlenud, invaliidistunud või hoopistükkis surnud mees? Mitte midagi. Või väga vähe. Kui miski muu ei motiveeri meest end hoidma, kas sellest teadmisest oleks kasu, et kellelgi on teda väga vaja?
Ma arvan, et naistele on mehi väga vaja - ühele naisele ühte meest ikka. Aga kui paljudele naistele tegelikult mehi jagub ja millises kvaliteedis need mehed suurelt jaolt on? Ja miks nad on sellises kvaliteedis? Miks nad ei hoia end, et pakkuda endast tegelikult parimat ja pikka aega, mitte vaid lühikeseks säravaks sähvatuseks?
Ma soovin meestele head tervist, aga mida ma õieti saan selle heaks teha? Ma ütlen igaks juhuks selgelt ja suurte tähtedega: MEHED, HOIDKE OMA TERVIST! KELLELEGI ON TEID VÄGA VAJA! Tipp Ja Täpp

Kommentaare ei ole: