reede, 22. jaanuar 2016

Magamata ööd


Krooniliselt magamata ööd on klassikaline emade vaevus, mille all mina vanasti arvasin, et ei peagi kannatama, sest kaisus magasid meie väikelapsed rahulikult ega pidanud oma vajadustest nutuga märku andma, sest ma märkasin neid ka läbi une. Aga võta näpust, see tüüpiline emade vaevus sai mind hilinemisega ikka kätte. Nüüd, mil nad on keskmiselt varateismelised.

Alatihti magamamineku ajal selgub, et on vaja tegelda mitmesuguste emotsionaalsete teemadega. Vahel paar tundi. Tegelemata jätta tunduks veel hullem. Ja tõusta on vaja ikka vara, et hommikusöök valmis panna. Ma tahan üldiselt hommikul esimese aja endale võtta. Nii neid unetunde puudu jääbki. Ma olen uimane ja väsinud, nii tänagi näib.

Aga lastel on ilmselt veel raskem, sest nemad veedavad mh terve päeva mürarohkes keskkonnas rohkete inimeste keskel. Sellel pildil on palju asju valesti ja kuidas ma ka ei pingutaks, ma ei näe, kuidas seda harmooniliselt toimima saab. (Nii. Mina pean ka vajalikuks pingutada, et asju lahendada, märkan!) Olen proovinud absurdselt varasel kellaajal magamaminekuga alustada, aga nad ju ei lähe ja olukorrad ilmnevad ikka hilisemal tunnil. Mina teoreetiliselt võiks ju varem magama minna, aga praktiliselt on siis tagajärjed kehvemad. Meil kõigil siin ühiskonnas oleks vaja rohkem puhata ja olla, mitte nii palju teha ja pingutada.

TJT

Kommentaare ei ole: