kolmapäev, 11. juuli 2012

Heast ja kurjast


Mõni lapsevanem armastab kangesti rõhutada, et tema laps saab igas olukoras hakkama. Tore kui saab. Ma siis vahel vaatan, kuidas nad saavad. Kui heaga ei saa, siis kurjaga. Kiusu, võimu ja vägivallaga näiteks. Või ussitamisega. 

Siis ma mõtlen, et inimene ei peagi igas olukorras hakkama saama, vahel võib ka alla jääda. Olulisem on jääda õigele poolele. Ja lüüasaamiseks on vahel vaja palju enam vaprust kui valimata vahenditega võidule pääsemiseks või olukorra lahendamiseks.

Miks ma seda oluliseks pean? Mina arvan, et mu tutvuskonnas on kümnete viisi hoolivaid inimesi, kes valivad, kuidas nad on ja mida nad teevad. Ja mõned kehvemad toimimisviisid on välistatud. Mul on kümnete viisi tuttavaid, keda ma usaldan ja kes pole kunagi mu usaldust petnud. See annab mulle sidususe- ja turvatunnet ja palju rõõmu ja usku, et inimesed on head. Kokkuvõttes ilusama elu. 

Aga loomulikult ei saa inimesi pimesi usaldada. Need meedias kirjeldatud inimesed, kes teisele inimesele hundid on, on ka loomulikult täiesti olemas. Eks minagi ole selliseid kohanud. Aga ma ei võta neid oma lähemasse tutvuskonda. Ja eksida võib, aga ainult ühe, äärmisel juhul kaks korda. Kui mõnel ikka on kalduvust külma teha, siis mitte minule, palun. Ma hoian sellistest eemale.

Ja ma tahan ju oma lastele head seltskonda, usaldusväärset ja toetavat. Ja et nemad saaks sellisesse valitud. Selleks ma püüan õpetada neid inimesi hoidvalt käituma. Kuigi see pole alati kerge, sest eks kehvad kallakud ole ikka olemas. Aga ma loodan, et ühes vanuses teeb inimene oma valikud ja valib heledama poole ja ilusama elu, muutes selleks ära oma tumedamad kalduvused.

TJT

Kommentaare ei ole: