kolmapäev, 15. veebruar 2012

Lapsega kodus

Titaga kodus olemise aeg on inimeseti (nii emati kui lapseti) nii erinev. Meie esimene laps oli tohutult aktiivne, magas vähe ja vajas väga palju minu tähelepanu. No ei olnud inimesel kõik hästi ja ega siis emagi õnnelik olnud. Uneajad olen küll alati saanud täis magada (mina muidugi magangi siis, kui võimalust on, kellaajast küsimata, need viimased võivad titaemadel küll erineda mõneti täiskasvanute tavalistest unekellaaegadest). Aga kui kogu ärkvelolek kulub väga aktiivselt lapsega tegeldes ja hädapäraste kodutööde jaoks jääb imiku paar lisaunetundi, siis ega selle varuga väga kaua õnnelik ei püsi. Ühegi täiskasvanuga polnud võimalik suhelda ega saanud peale looduse kuhugi minna. Mina maandasin ennast siis titakoolides, kus paarikuise või pooleaastasega käia sai. Vähemalt oli lapsel vahepeal tähelepanu hoitud ja pärast ehk veidi pikem uni.

Teise lapsega oli elu sootuks rahulikum, stressi vähem ja sellevõrra polnud mul ka titakoolide järele vajadust. Ega olnuks ka jaksu veel kolme/nelja aastat niimoodi oravarattas joosta. Jumal tänatud, et lasteaiad on olemas, olen mina ikka öelnud. Aga ega selle rahulikuma tita kõrvalt ka ju aega lausa juurde tulnud ja eks vanem laps soovis endiselt kuigivõrd tähelepanu. Nii et kogu mu kodune aeg oli jätkuvalt laste all. Ausalt öelda oli mul küll ärakäimise ja sisuka toimetamise kohti, aga mitte vaba aega endale – seda oli kuidagi raskem endale välja võidelda või kätte kaubelda – või ehk ei hinnanud ma ise end selle vääriliseks?

Nendest titenduse aegadest mäletan, kui väga ma igatsesin endale kunstilise väljaelamise kohti ja nüüd on neid lausa valida.

Nt teisipäeviti võib minna Rahumäe mängujaama käsitööringi meisterdama ja laps mängib kõrval omaette või juhendajate toetusel (ka materjal on osalejatele tasuta).

Kolmapäeva hommikuti on Hiiu jaama lähedal Pipi mängutoas viie rütmi tantsu võimalus, kusjuures lastehoid on sel ajal kõrval tasuta. Tantsud ise maksavad ühe euro. (Viie rütmi tantsudes mängitakse tund aega järjepannu väga erinevat muusikat, tantsib igaüks nagu ise tahab, kõik on normaalne ja lubatud, võib näiteks keskenduda emotsioonidele, millest on soov vabaneda või lihtsalt vaadata, mis liikudes üles kerkib. Riietus on pipilikult "mis ise tahate", aga eks ilusamas riides ole kenam olla.)

Sõprade koos maalida või voolida on ka väga vabastav.

Kuskil oli mingi tasuta lastehoid ka. Ja beebiga kinod jms.

Mina olen ikka väga teine inimene, kui on vahel võimalust end välja elada ja võibla ka kunstiliselt tuuseldada. Siis lähevad kõik uksed äkki valla ja olukorrad lahenevad, kõikjal põleb roheline tuli ja inimesed tänaval naeratavad vastu. Proovige ja kogege parimat endast!

TJT

Lisan emade ja laste käsitööringi ja viie rütmi tantsu korraldajate infod. Kes soovib, see proovib. Ja kel kauge tulla, võtke end punti ja korraldage midagi isekeskis! Kohtumine on jõud. Jõudu!

Järgmisel teisipäeval, 21. veebruaril jätkame nukkude meisterdamisega.
Nagu ikka on uued liitujad ja uudistajad teretulnud.
Veebruarikuiste tervitustega,
Siiri

5 rütmi tants
Alates 1. veebruarist kolmapäevahommikuti kell 10-12
Nõmmel Pipi Mängutoas, Salve tn 4

Kolmapäevad saab kauniks liikuda, kui tulete tantsima 5 rütmi tantsu!
Nii suurtele kui väikestele, nii mees- kui naissoole leidub lahedalt rõõmuruumi igal kesknädalal. Pakume endile vallatuid liikumisvõimalusi! Riietuge mugavalt, siis liigutused vabad.
Osalustasu 1 EUR.
Kohtumisteni,
Merle Kiiver
55943931

NB! AJAD JA ASJAOLUD ON MUUTUNUD!

Kommentaare ei ole: