pühapäev, 2. august 2009

Ingeltuletõrjuja ja lasteaiaõpetaja

Meie poeg tahab suureks saades hakata autojuhiks, ekskavaatorijuhiks, traktoristiks, tuletõrjujaks, politseinikuks (ma loodan, et mitte pätiks), lauljaks, pillimeheks ja tantsumeheks. Ingliks. Ja sellest muutlikust nimekirjast jäi kindlasti midagi välja.
Kui poiss alles tita oli, mängis õde, et on tema kaitseingel ja lehvitas tema kohal oma pikki tiibu. Nüüd mängivad nad vahel koos inglimänge, ja kõiki teisi mänge muidugi ka. Poja armastusavaldused on ka sellele jõrmile ja õrnale väiksele mehele iseloomulikud: sa oled nii kallis, et ma üldse ei taha sind kuhugile põõsasse visata.
Tütar pole ilmaski avaldanud muud soovi kui saada lasteaiaõpetajaks ja tal on selleks ka silmanähtavaid eeldusi. Ta on laste kasvatamise alal vähemalt minust palju targem, aga ta on ka minuga äärmiselt kannatlik, kui ma pimeduses koban ja vigu teen. Lihtsalt kallistab ja näitab, kuidas on õige. Või kuidas hästi toimib. Ma oleksin ilma temata selle ingeltuletõrjujaga ikka püsti hädas. Lasteaias ka õpetaja kiitis, et aitab tal meisterdusi välja mõelda ja laule-salme meelde tuletada, kui temal ununeb. Eks ta ole vist seal ka abiks.
Ja lapsed õpetavad üksteist vastastikku ka. Tütar õpetab poega mängima ja meisterdama. Poeg õpetab tütart enda eest seisma (sisukat olekut õpetab ta meile kõigile, selle väänikuga toimetulek on paras selgrooharjutus), igas olukorras hakkama saama ja vallatusi tegema. Ennevanasti meie tütreke pahandusi ei teinud, tal vahel juhtus üht-teist, nagu lastel ikka, aga sellist katsetamisemeelt nagu pojal ma temast ei mäleta. Nüüd vaatab, et väikevend teeb nii ja naa ja eriti pahandada ka ei saa ja proovib ise ka, mida võiks veel huvitavat peale hakata. Minu jaoks on see natuke nuta või naera olukord. Et kui paari-kolmeaastasega on üks lugu nende katsetustega, siis koolieelik võiks ju ometi mõistlik olla (või eeldan ma seda selle pärast, et tema on tüdruk? või ehk on minu vallatuste talumiselimiit täis?). Aga kui ma poja väikseid sigadusi sallin üsna rahumeelselt, siis ma ei saa ju ometi teise lapse suhtes rangem olla. Või kui, siis ainult vanusevahe jagu.
Tipp Ja Täpp

Kommentaare ei ole: