pühapäev, 29. juuni 2008

Viieminuti Puhh


... on maailma allakäigu kuulutaja. Minu lapsepõlves tegutses karupoeg Puhh, kel oli kasinalt aru, aga muidu oli ta heasüdamlik tegelane. Tal oli aega nautida hommikusi päikselaike kasvõi hilise ennelõunani ja mõtiskleda ja laulukesi luua ja käbisid sillalt vette pilduda.
ViieminutiPuhh (Disney "5 minuti lood") on tänapäeva kiirustav kuju. Tal on vaja hirmsa hooga läbi suurte värviliste suures kirjas trükitud lehekülgede tuhiseda, et kõiki oma sõpru külla kutsuda, ise samal ajal muretsedes, et võib hiljaks jääda.
Päris Karupoeg Winnie Puhh ei kartnud iial hiljaks jääda. Tal oli alati aega. Kogu maailma aeg oli tema oma, ta oli ise algus ja ots oma terviklikkuses. Ta oli alati kõige täiega oma tegemisest haaratud, iial ta ei muretsenud selle üle, et peaks midagi teisiti tegema. Ta lihtsalt oli ja tegi, nagu selle hetke tunne ütles. Puhh on olemise kunstnik.
Viieminuti Puhh on ajakunstnik. Võlur, kes suudab lühikese ajaga enamat kui teised. Käib ühe tunniga kõik sõbrad läbi, uinub kiiresti, joonistab kõik oma sõbrad korraga ühele paberile jms. Eduilma õnnetu sünnitis, kel pole aega elada, sest kogu aeg on nii palju vaja t e h a. Teised selle raamatu tegelased on oma tegemistega sootuks hõivatud. Miski, mida PärisPuhhis iialgi ei juhtunud - et kellelgi poleks aega olnud külalist vastu võtta. Minu lapsepõlve võlumaal oli alati igaühe jaoks aega.
Kurb on see, et õiget karakterit, peent detailitunnetust, sisukat elutunnetust neis tänapäeva viieminutiraamatuis pole. Kõik viieminutiPuhhi tegelased on mingid kontuurtegelased, kes toimetavad uisapäisa, tunnetamata.
Ja ausalt öeldes on selliseid raamatuid väga palju ning mul on kahju, et keegi üldse selliste peale raha kulutab. Ma hea meelega teataks oma tuttavatele, et kui te tahate meie lastele midagi kinkida, siis parem annetage nt mõnele SOS-lastekülale või erivajadustega laste hooldusravi heaks. Aga ma ei julge. See tundub nagu kingitud hobuste arvustamisena ja ma kardan armsaid inimesi pahandada. Parem siis porisen omaette siin blogis. Ja olen tänulik igale külalisele, kes meid säästab sedasorti kirjavarast. Ja prahtmänguasjadest ja rämpstoidust.
Palun puhtamat elu! Ja me loeme ikka ainult Päris Puhhi.
Tipp Ja Täpp

Kommentaare ei ole: