laupäev, 28. juuni 2008

Ökomänguasjad


Tuttava soovitusel vaatasin Lustimaa kodulehekülge. Lustimaa on ökomänguasjade maaletooja ja Viimsis asub nende pood-mängutuba.
Koduleheküljel oli väljas hästi palju hästi ilusaid mänguasju. Ja ilus oli hind kah. Saksa käsitöömeistri tunnihind on ju kõrge. Aga nende hoolsus ja põhjalikkus on kah omast klassist. Nende waldorfnukkude valmistamisel on taga sajandipikkune traditsioon, mille vältel kõik üksikasjad on paljude meistrite käe all viimseni lihvitud. Meie siin leiutame igaüks jalgratast otsast peale. Aga võiks hoopis kogenumate käest õppida.
Nii sageli olen Eestis suveniiride leti ees mõelnud, et küll on kahju, et hulk inimesi on mõttetute vidinate tegemisega hulka aega raisanud - ebafunktsionaalsed suveniirlusikad on ainult üks näide. Ilmselt nende valmistajad lihtsalt ei kujuta ette, mida ostja tahaks? (Kehvem lugu on siis, kui nende hing lihtsalt otsib sedalaadi väljendust, siis jääb üle ainult kaasa tunda.)
Kui inimene oskab oma kätega midagi kaunist valmistada, aga tal lihtsalt pole head ideed, siis ma väga soovitaks tal seda kodulehte külastada või ka omanikega ühendust võtta. Mul oleks täitsa egoistlik soov sedalaadi mänguasju eestimaise hinnaga osta (mardilaadalt olen vahel midagi leidnud ka, aga see on ju ainult korra aastas ja rohkem sedalaadi kohti ma eriti ei teagi, vanalinnas on kah mõni mänguasjapood, aga need on paraku üsna välismaises hinnaklassis).
Lustimaal on kavas hakata korraldama mänguasjade meisterdamise õpitubasid - siis saab iga ema või vanaema oma kallitele ise mänguasja valmistada. Korraliku waldorfnuku tegemine on suur töö, aga minu meelest tasub see ära. Minu tütrele on minu tehtud kaltsunukk armas, kuigi ma pole väga osav näputööline. Väga tore oli talle seda nukku teha - titat oodates ja tütre eest salamisi. Ja see nukk oli siis mitmeks kuuks tema tita, keda ta igale poole voodikesega kaasa võttis. Voodiga selle pärast, et ta sai oma tita kätte vennakese sünni päeval ja järelikult oli ta sama väike ja abitu kui vastsündinud laps - oskas ainult lamada. Sellist nukukogemust soovi(ta)ks teistele peredele ka. Huvilised saavad end juba praegu kirja panna.
Lustimaa kodulehel on veel palju ilusat ja õpetlikku juttu ka. Selle on kirjutanud waldorfpedagoogika teadmistega ja/või väljaõppega inimesed ja see ühtib paljus ka minu arusaamadega - nii et keda huvitab, võib ka selle pilguga kodukat vaadata. Ehk leiab mõne mõttetera oma pere jaoks kõrvale panna - ja täiesti tasuta!
Hiljem lisatud: sattusin Isetegija kodukal waldorfnuku tegemise teema peale, võibla huvilised saavad infot.
Tipp Ja Täpp

Kommentaare ei ole: