esmaspäev, 19. mai 2008

EFT e emotsioonide vabastamise tehnika

Keegi hea inimene tutvustas mulle võimalust, mille nimi on Emotional Freedom Technique e EFT. Mõte seisneb selles, et teatud kehapunkte õrnalt patsutades saab vabaneda haigustest, liigsest kehakaalust, valust, depressioonist, sundmõtetest, hirmudest jms. Minu soovitaja on seda oma väikeste laste aitamiseks, nt võõrutamise juures kasutanud ja kiidab. Ise ma pole veel proovinud, sest pole pealehakkamist ingliskeelsete tekstidega maadelda. Aga siis selgus, et samal teemal on ka palju videolõigukesi.
Vaata videot. See video on liigse viha teemal. Nagu õpetaja kohe video algul ütleb, saame me mõnikord vihasemaks kui selles olukorras vaja oleks, ning siis on tegu meie alateadvusse salvestunud mustritega, mis mingil põhjusel aktiivseks muutuvad ja panevad meid käituma lähtudes vanast, mitte praegusest olukorrast. EFT videoid on youtube'is hästi palju, vali oma teema. EFT koduleht on ka, sealt saab mh 80leheküljelise raamatu pdf formaadis (pool sellest on erinevate toodete reklaam). See on siis meetodi tutvustus algajale. Võibla ma ükskord proovin seda lugeda ja ilmselt ka rakendada. Mul oleks hea meel, kui keegi jagaks oma kogemusi või tõlget.
Tipp Ja Täpp

9 kommentaari:

enetimm ütles ...

Ma suhtun alati väga skeptiliselt igat sorti „imeravimitesse” ja „imevahenditesse” ning loomulikult oli minu esimene reaktsioon otsida EFT kohta vastuväiteid. Muidugi leidsin ma neid, kuigi mitte väga veenvaid; kuid õnneks olin siiski Sinu esimesele lingile klikkinud, millel jälgisin pisut videot.

Lasin kiiresti ka silmad üle tekstil, mida nad nii lahkelt jagavad. Ning proovisin pisut toksida. Mõtlesin lause peale, mida võiks eesti keeles kasutada, sest oma emakeeles peaks see veenvam olema, näiteks: kuigi ma olen vihane, ma olen just selline nagu ma olen. Või oleks mingi parem variant olemas? Ilmselt on tähtis enda jaoks midagi leida, peaasi et rõhutad endaga rahul olemist.

Asi äratas mu huvi, sest olen mitu aastat migreeniga võidelnud, ehk see aitaks? Kunagi soovitas keegi mul hambavalu puhul nina ja huule vahel kõvasti vajutada - pidi aitama; ja tegelikult mingil määral jah. Kas oli see minu sügav usk... (siin ma olen jälle - igavene skeptik :)

Ilmselt aitab toksimine pisut muust maailmast eemale tõmbuda ning süveneda endasse. Kunagi soovitati palju mediteerimist, jooga tuleb meelde. Ja meil on hädasti vaja aegajalt sellest kiirusest ning igapäevamuredest eemale tõmbuda, et endasse energiat ja usku tagasi saada.

Praeguseks head toksimist! (Kui Sul on küsimusi mõne arusaamatu inglisekeelse seletuse suhtes, aitan hea meelega).

Laps Eestis ütles ...

Aitäh keeleabi pakkumast! Ma usun, et ma saaks tekstiga enam-vähem hakkama. Põhiline takistus on ikka mu enda laiskus, ma ei viitsi pikka juttu lugeda. Suurema osa sellest, mida tean, olen õppinud otse targematelt inimestelt. Iseasi, et alati pole õige nii mugav olla.

Mina olen end tubli tosin aastat igasugu uhuuga aidanud, ja nüüd lapsi ka. Kui ise pingutada, leida õige õpetaja ja sobiv tehnika, siis mõjub hästi. Tavameditsiini ma seevastu eriti ei usu, sellega on mind lapsena püütud ravida, ning minu jaoks on sellel põhiliselt kõrvaltoimed ning keha ja hinge terviklikkust lõhkuv jõud :-(

Mitte et mul oleks vaja kedagi siinkohal mõjutada (mind nt ei õnnestu õpetada uhuundusse üleüldse skeptiliselt suhtuma; kui meetod ei toimi, on viga pigem konkreetses inimeses/õpetajas või ka meetodi lähenemisviisis), aga mõnevõrra haakub sellega Holger Oidjärve tänane päevasõnum.

Elas kord üks vana ja tark mees. Iga päev istusid tema ja ta tütretütar vana bensiinijaama ees kiiktoolis, oodates võimalust tervitada mööduvaid turiste. Ühel päeval märkasid nad pikka kasvu meest, kes nägi välja nagu elukohta otsiv võõras. Ta küsis vanalt mehelt: “Mida see linnake endast kujutab?“. Vana mees vastas “Sõltub, millisest linnast sa tuled.“ Rändur ütles: “Sellisest, kus kõik kõiki kritiseerivad. See oli väga negatiivselt meelestatud koht, kus on võimatu elada.“ Eakas mees kostis: “Tead, see siin on just seda tüüpi linnake.“ Hiljem jõudis bensiinijaama perekond, kel oli tarvis autot tankida. Pereisa tegi vana mehega juttu, küsides: “Kas see linnake on tore koht elamiseks?“ Vana mees kostis taas: “Millisest linnast te ise tulete?“ Mees vastas: “Armsast paigast, kus igaüks on valmis teist toetama ja aitama. Oleme tõesti kurvad, et pidime sealt ära tulema.“ Eakas mees naeratas ja ütles: “See oli siis väga sarnane meie linnakesega.“ Kui perekond oli lahkunud, küsis tüdruk vanaisalt: “Aga vanaisa, miks sa tollele pikale mehele ütlesid, et meie linnake on paha koht elamiseks ja sellele mehele, et see on väga kena koht?“ Vanake vaatas lapselapse sinisilmadesse ja vastas: “Pole tähtis, kuhu läheme, ikka võtame kaasa oma ellusuhtumised ja need muudavad iga paiga kas kohutavaks või väga meeldivaks.“ Tõepoolest, elu on selline milliseks selle elame.

Anonüümne ütles ...

tean, et keegi tõlgib seda patsutamise raamatut, sügisepoole jõuab letti.

Laps Eestis ütles ...

Suurepärane, et keegi juba tõlgib. Ma just mõtlesin, et kas mul keegi tuttav viitsiks seda ette võtta. Uskumatu, kui palju see blogimine ikka annab, kogu aeg vajalikke lisateadmisi ja mõtlemisaineid. Ma arvan, et kui nõelravi ja akupunktuur ja massaaž peaks inimesi aitama, siis miks mitte ka patsutamine. Suur tänu kõigile kommenteerijatele!

Anonüümne ütles ...

vabandust, see raamat mida tõlgitakse on siiski teistlaadi patsutamine, aga eks neid võimalusi ongi palju.

www.selfhelpuniv.com

Laps Eestis ütles ...

Lishu, ma ei saanud sellelt lingilt midagi kätte! Äkki on midagi valesti?
Huvitaks küll, et mis sorti patsutamine see siis on - mind on sedalaadi tehnikad vahel tõhusalt aidanud.

L. ütles ...

Tere,

Alustasin EFTga tegelemist juba rohkem kui aasta tagasi. Pole pidevalt tegelenud, aga viimasel ajal jälle aktiivsemalt. Uskumatult efektiivne tehnika! Soovitan kõigile.
EFT aitab põhimõtteliselt kõigi probleemide puhul, millel on mingid emotsionaalsed juured, ja enamikul tegelikult on.

Jõudu-edu!

Laps Eestis ütles ...

Leharik, kust Sa seda patsutamist õppisid? Mina usun küll, et see aitaks meie last tasakaalustada ja miks mitte mindki, aga mul nagu pole aega, jõudu ega pealehakkamist end neist ingliskeelsetest tekstidest ja videotest läbi närida.
Kas Eestis saaks kusagilt asjatundja konsultatsiooni? Mul on inimeste käest nii palju kergem kõike õppida kui tekstide või tehnika vahendusel.

Anonüümne ütles ...

tere,

kirjuta leharik@gmail.com