laupäev, 9. veebruar 2008

Tulekul lapsed

Viimastel kuudel on mu tuttavate peredesse tulnud mitu uut titat ja lähikuudel tuleb neid veel: esimesi, teisi, kolmandaid ja isegi üks neljas laps. Mul on sellest alati hästi hea meel. Et lapsi tuleb. See on minu jaoks nii õnnis ja ülev uudis alati. Tulevaste ja värskete emade-isade jaoks on selles uudises muidugi ka omajagu muret ja pingeid, tuleb tunnistada. Vahel tundub siiralt, et äkki oleks õigem kaasa tunda kui õnne soovida, sest esimesel pilgul on raskusi rohkem kui rõõme.
Mulle meeldib lapseootajatega ja titaemadega juttu puhuda – see on nii eriline olek ja aeg ja tore on sellest kaude osa saada. Samas on see aeg omamoodi raske ka. Paljud lapsed sünnivad ebakindlatesse majandusoludesse või segastesse partnerlussuhetesse. Ühed ega teised poleks probleemiks naisele, kes on oma senise olukorraga vast harjunud, kuid (uue) lapse tulek pingestab olukorda. Vist alati. Ja võibla hoopis hästitoimivas peres on kindel kord, mille segi löömisest sündivast segadusest saab suurem muudatus kui niigi segaduses olevate inimeste jaoks see muudatus võib olla.
Kindlasti on rohkelt ebakindlust neis peredes, kus mõni asi väga hästi ei toimi. Ma olen seda omal nahal ka kogenud, et igasugune ebakindlus saab naise õrnast olekust kuidagi jõudu juurde. Seepärast olen ma pakkunud oma tuttavatele noortele emadele ja vahel ka isadele võimalust oma segadust väljendada. Mitte et ma naisi siin lausa eelistaks, vaid lihtsalt mehed pole eriti altid oma segadusest kõnelema; aga võibla tundub tulevase ema toetamine mulle tõesti olulisem ka – tema on algul lapsele ikka palju lähemal.
Sageli inimesed ise ka ei tea täpselt, mis neid vaevab, kuni nad pole saanud sellest rääkida. Minu kohta kehtib see täiesti. Üksi on raske oma asjus selgusele jõuda, kellegi heatahtliku kõrva, pea ja südame abiga palju lihtsam. Seepärast ma kuulan hea meelega. Teades, kui väga ma ise olen sellist abi vajanud siis, kui ise selles olukorras olin. Võibla on minu aitamise soovis tänutunnet selle eest, et mind on üle nende õrnade aegade kantud. Ja kindlasti on selles lootust, et kõik lapsed, kes tulemas, saavad nii headesse tingimustesse, kui iganes võimalik. Sest lapsed on seda väärt. Meie oleme seda väärt.
Tipp Ja Täpp

Kommentaare ei ole: