laupäev, 9. veebruar 2013

Laste sünnipäevad



Selleks aastaks jälle möödas. Laste sünnipäevad on peetud. Kõigepealt oli vastuvõtt vanaemadele-vanaisadele. Meie kodus. Nagu ikka. Tegin sooja toitu ja mõtlesin programmi peale. Et kui vaataks laste tehtud pilte ja kui ehk tütar mängiks viiulit. Ta on viimasel ajal üsna usinasti ja kirglikult harjutanud ja tulemus teeb kõrvale rõõmu. Ja ta oli esiotsa nõus ka. Me ikka kujutleme asju mingil moel. Programm jäi ära, sest vanad tahtsid oma jutte rääkida ega paistnud kuigi vastuvõtlikud olevat laste tegemistest huvituma. Ja meie ei tahtnud väga pealetükkivad ka olla. Valisin jälle elada oma ettekujutusega imelisest õnnestumisest selmet silmitsi seista mõningase läbikukkumisega. Sest teised ei ole nii, nagu mulle meeldiks ja asjad kulgevad omasoodu. Tütar lihtsalt ei tahtnud enam pilli mängida ja ma sain tast täiesti aru. Piltide vaatamise ma lihtsalt unustasin. Polnud sellist kohta või seda pealehakkamist.

Niisiis veetsin ennelõuna vaaritades. Keetsin vanaaegset peedisuppi – mida me kõik armastame. Menüü valik on sellel peol alati keeruline. Minu vanemad eelistavad peenemaid roogi, mida ma teha ei oska ega viitsi ka ära õppida ja teised laste vanavanemad tahavad jälle hästi lihtsat talupojatoitu. Ma siis püüan nende soovide vahel laveerides võimalikult palju punkte koguda. Vahel on hea mõelda olukord mänguks, et mitte nii tõsiselt neid „lahendamatuid” olukordi võtta. Tütre soovil tegin makaronisalatit ka. Mais, sink, õun, paprika, konservhernes, hapukoor, majonees, sidrunimahl. Lihtne ja toimib. Ja õrnsoola vikerforell. Seda me armastame täiskasvanud kõik. Külalised sõid kõhud külma rooga täis ja suppi väga ei mahtunudki.

Kook oli ka. Meie armsa koogitädi tehtud. Ja küünlad. Ja kingitused. Ja pärast ka pisarad ja karjed, kui hommiku otsa ülesköetud emotsioonid vallanduvad mõne väikse apsu pärast. Sünnipäev on ikka üks raske asi üle elada. Aga me oleme üha suuremad ja meil tuleb üha paremini välja. Kõigil. Jumal tänatud. Ma nautisin peagu igat hetke sellest päevast.

TJT

Kommentaare ei ole: