laupäev, 21. veebruar 2009

Nõmme Loodusmaja


Mõtlesin, et kirjutan seekord lihtsalt sellest, et mõned inimesed teevad suurepärast tööd. Nõmme Loodusmaja Õie tänaval on kuus aastat pakkunud lastele võimalust loodusega tutvuda (varem elasid need loomad Mai tänava maja keldris). Majas on elavnurk tavalisemate (rotid-hiired-kilpkonnad) ja erilisemate loomadega (boa, harjasvöölane) ja peetakse tunde koolilastele.
Ma olen seal oma lastega vahel lihtsalt "loomaaias" käinud (kokkuleppel töötajatega). Ma olen imetlenud nende inimeste usinust ja püsivust ja missioonitunnet. Ja kuulanud jutte, kuidas iga kord tuleb uuesti raha saamiseks projekte kirjutada ja iialgi ei tea, kas ja kuidas saab. Samas on looma võtmine suur vastutus teda toita ja hooldada. Maja pidamise kulud ju nagunii. Ma olen lastega osa saanud selle maja ettevõtmistest ja selle eest tänulik. Ma olen saanud erilise usalduse ja vastutuse kogemuse, mida saab tunnetada ja mõista ainult sedalaadi keskkonnas. See on suur ja väärtuslik töö, mida need inimesed pühendunult teevad.
Loodusharidust on linnalastele üha enam vaja. See terviklikkuse tunne, mida selles majas võib kogeda, aitab meie eduühiskonna arenguvaevustega toime tulla. Selliseid maju oleks rohkemgi vaja, aga pole vist palju fanaatikuid, kes võtaks seda tuuleveskitega võitlemise tööd teha. Seda enam hindan ja tunnustan neid, kes seda teevad.
Tipp Ja Täpp

Kommentaare ei ole: