Ma olen rahul, et meie kümnese tütre viiulimängus on esimene
saavutus käes. Ta mängib viiulit üsna vabatahtlikult iga päev veerand tundi,
vahel kauem või kaks korda. ERSOsse sellise saavutusega muidugi asja pole,
väidetavalt peaks tulevane tippmuusik juba kümneaastaselt iga päev paar-kolm
tundi harjutama. Ja mitte see ei peagi olema harjutamise eesmärk, ega meie
lapsele klassikaline sümfooniline muusika meeldigi. Enamik lapsi ei hakka
kunagi muusikuks ega sportlaseks ja jumal tänatud. Kes muidu tarvilised tööd
ära teeks.
Seda näen küll, kui palju pusletükke peab oma õige kohale leidma,
et sellisel saavutusel oleks võimalik tulla. Muusikakooli õpetajad on hästi
soojad ja armsad inimesed, vist kõik neli meeldivad. See on ülioluline, sest side
õpetajaga on noores eas määrav. Erialaõpetaja on hästi noor ja pühendunud,
otsib just sellele lapsele sobivaid lugusid, kuulab ära, innustab, lohutab. Täielik
asendusemme (ainult positiivsem kui see päris-). Ja niisugune pühendumus, kirg oma
asja vastu tõmbab kaasa.
Viiulimäng on raske, esimese poole aastaga nad õpivad
lihtsalt oma keha õigesti hoidma. Ja esimesel aastal meil kodus mängukohustust
polnud, kuigi see oleks muidugi kasuks tulnud, aga mul oli hirm vint üle
keerata. Mängukohustus tuli alles teise aasta kevadtalvel, kui oli vaja ära
jäävad viiulitunnid kodus ise ära teha (eks siis olnud ka präänikut). Ja siis
tuli tasapisi see sund ka suvesse kaasa, leebemal kujul. Lõpuks sügisel uuesti
tihedamalt harjutama hakates tuli ka see pillimängu mõnu – kaks aastat
harjutamise algusest. Ilma pideva tahtepingutuseta lihtsalt tulemust ei sünni. Nii
et see on meie ühine võit – arusaamine, et pidev harjutamine kodus viib teisele
tasemele, on nüüd lapsele ka selge. Ja ta ise naudib – oluliselt rohkem kui
enne.
Suvel juhtus vahepeal, et "polnud enam midagi mängida". Õpetaja oli noote andnud küll, aga muist ei meeldinud ja muist olid iseseisvaks pusimiseks liiga rasked. (Me saime küll suvel ka ühe õpetajaga tunni, see aitas mõnevõrra järje peale.) Siis otsis isa lapsele internetist Angry Birdsi video ja noodid ja laps leidis jälle motivatsiooni harjutada.Sellega sai ta pärast muusikakoolis teistelt ka innuka tähelepanu osaliseks. Panin selle meid innustanud video siia alla ka. (Angry Birds on see arvutimäng, mis ekraani nurgas jookseb.)
Suvel juhtus vahepeal, et "polnud enam midagi mängida". Õpetaja oli noote andnud küll, aga muist ei meeldinud ja muist olid iseseisvaks pusimiseks liiga rasked. (Me saime küll suvel ka ühe õpetajaga tunni, see aitas mõnevõrra järje peale.) Siis otsis isa lapsele internetist Angry Birdsi video ja noodid ja laps leidis jälle motivatsiooni harjutada.Sellega sai ta pärast muusikakoolis teistelt ka innuka tähelepanu osaliseks. Panin selle meid innustanud video siia alla ka. (Angry Birds on see arvutimäng, mis ekraani nurgas jookseb.)
Mina toetan piitsa ja präänikuga. Piits on see, et kui igapäevane
viiuliharjutus tegemata, siis lõbusid, nagu nt helendavaid ekraane ei saa
(pojal juhtub vist sama õueskäimisega, no mingi töö tuleb enne ära teha,
õuesmängimine on meie pojale suht tülikas ettevõtmine, kui teisi lapsi pole –
aga me ikka püüame talle mõne sõbra appi leida seda tööd tegema). Präänik? Jalutan
temaga muusikakooli kaasa. Präänikutega on vist lahjem... Kuulan, kui ta
harjutab. Mõnuga kuulan. Minu väheldase musikaalsuse juures pole muret, kui nii
hästi välja ei tule. Mind pole valed noodid ilmaski häirinud, ma kuulan seda
hinge väljendust ja tänan selle eest.
Sellest saab profaangi aru, kui ilus on laps, kes
keskendunult viiulit mängib. Või judo võtteid harjutab. Või mida iganes.
TJT
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar