Veidi enne üheksat õhtul – või oli see pärast? – avastas meie
tütreke, et tal on homseks eesti keel tegemata. Vaatasin siis, mis teha oli. „Ma
pean kirjutama oma koduloomast. Aga selle võib ise välja mõelda.” Pakkusin oma
sõbra koera, kellega me vahel jalutamas käime, ja naabri kassi sõpra kassi,
kellele me pai teeme. Rohkem lähedasi isiklikke loomsõpru meil pole. „Aga see
peab olema uudise vormis.”
??
Vaatasin ülesannet töövihikus. Kirjuta uudis oma
lemmikoomast ja ära unusta, et uudisel on pealkiri, juhtlõik, milles tuuakse
välja oluline, siis taustateadmised ja lõpuks kokkuvõte – veidi pikemalt lahti
kirjutatud, aga umbes nii see oli neljanda klassi töövihikus. Mis uudist võiks
olla neist meie tuttavatest koduloomadest pajatada – minul ei tulnud nii äkki
küll midagi pähe, nad on lihtsalt armsad ja karvased. Lapsel ka mitte. Kaevasin
siis välja vana loo meie laenujänestest ja sellest, kuidas nad internetijuhtmed
läbi närisid. Huh. No oli sellestki mingit abi ja laps sai nipsti oma lookese
kokku. Ja poole kümneks voodisse – ma arvan, et varane tuled surnuks on oluline
abiline, et puhanud lapsel koolipäev kenasti sujuks. Siia kirjapandult tundub
täitsa idülliline mu meelest. Selles mõttes on blogi parem kui elu. Kuidas ma
kirja panen, nii siin ka on. Elu on alatasa midagi muud.
Aga tegelikult mulle ei meeldi, et kümneaastased lapsed
peavad oma olematutest koduloomadest uudiseid kirjutama. Mulle võibla meeldiks maailm, kus
sellevanused ei tea veel uudistest suurt midagi. Kuigi meie laps loeb oma
lugemise algusest peale päris ajalehti. Ja titast peale on issiga
uudistesaateid vaadanud. Ma arvasin, et ta tahab lihtsalt issiga koos olla (ja
isa ja lapse vahele minna on peagu sama kole nagu ema ja lapse vahele minna). Aga
tegelikult on see midagi enamat. Maailm on suurem kui minu ettekujutuses. Lastele
on see vist päris selge. Ja nemad ei põe, jumal tänatud.
TJT
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar